Для розкриття творчих можливостей учнів, задоволення їх особистих та суспільних інтересів вчителю необхідно володіти методиками, які стимулюють конструктивно-критичне мислення, розвивають комунікативну компетентність. Цим вимогам відповідають інтерактивні методи навчання. Вони захоплюють учнів, пробуджують у них інтерес і мотивацію, навчають самостійному мисленню і діям. Оволодіти методами інтерактивного навчання вчителю допоможе цей посібник, який містить теоретичні матеріали та практичні розробки вчителів щодо впровадження прийомів та вправ технології інтерактивного навчання іноземним мовам у школі. Мета посібника – привернути увагу вчителів іноземної мови до інтенсифікації навчального процесу на заняттях англійської мови та підвищення результативності їх діяльності. Збірник призначений для вчителів іноземної мови, керівників МО, а також тих, хто зацікавлений сучасними технологіями навчання.
Презентуємо теоретичне обґрунтування та практичні аспекти технології активних методів навчання. Найбільш цінним є, безумовно, алгоритми варіантів організації тренінгових занять, які ви зможете проводити з учителями вашої школи (По материалам "Открытого урока")
Чтобы не нарушать целостности занятий, сведения о регионе можно использовать фрагментарно в связи с изучаемой темой, отводя для этого на уроке 4–5 минут. Наполняя каждый этап содержанием, творческому учителю следует уделить особое внимание заданиям "Warming-up”.
В статье обращается внимание на некоторые современные интерактивные технологии обучения, которые разработаны для активизации познавательной деятельности, креативного мышления и оперативности при-нятия решений. Прежде всего это методы и технологии: 1. кооперативного обучения; 2. коллективно-группового обучения; 3. ситуативного моделирования; проработка дискуссионных вопросов
Одной из форм активизации психологической готовности учителя является интенсивность методической работы в школе. Психологическая готовность учителя к исследовательской деятельности в реальном учебно-воспитательном процессе определяется с помощью комплекса социально-психологических приемов: наблюдение, опрос, анкетирование, деловые игры, и т. д
У процесі підготовки та проведення інтегрованого уроку беруть участь кілька вчителів. Їх завдання полягають у: визначенні змісту та обсягу навчального матеріалу з тих навчальних предметів, які вони викладають, відповідно до поставлених цілей та завдань інтегрованого уроку; вибір форм і методів реалізації навчального матеріалу; виділення об'єктивно існуючих зв'язків між базовими знаннями, які можна інтегрувати. При цьому необхідно враховувати специфіку кожного навчального предмета та його можливостей у розкритті загальних законів, теорій, ідей, які є інтегруючою основою кількох навчальних предметів. Необхідна також координація діяльності та дій учителів у процесі підготовки та проведення інтегрованого уроку. У ролі координатора виступає ведучий учитель з даної проблеми. До його обов'язків входить перш за все конструювання змісту дидактичного матеріалу, визначення його оптимального обсягу й ролі кожного вчителя на уроці, засобів їх взаємодії та активізації діяльності учнів у процесі уроку, раціональної технології реалізації змісту інтегрованого уроку, досягнення мети.
Технологія проведення інтегрованого уроку може бути різною. Це залежить від цілей, завдань і змісту уроку, способів діяльності, ситуацій, що виникають у процесі його проведення. Традиційно вона така: повідомлення теми, ознайомлення учнів з цілями та завданнями уроку, вступне слово ведучого вчителя чи учня (групи учнів), спілкування вчителів та учнів, коментарі, доповнення, опанування, рецензування, підбиття підсумків уроку.